היסטוריה

יצרנית האופנועים הספרדית RIEJU (שילוב שמות המייסדים Juanola-Riera) החלה את דרכה בשנת 1934 כבית מלאכה לייצור אופניים ובשנת 1945, כבר לפני 77 שנים יצרה את המנוע הראשון בעצמה. ארבע שנים לאחר מכן השיקה RIEJU את האופנוע הראשון שיצרה באופן עצמאי לחלוטין.

בשנת 1979 עשתה RIEJU את הצעד הראשון בייצור אופנועי שטח, עם פיתוח ותחילת השיווק לסדרת אופנועי MARATHON.

לאורך השנים חברת RIEJU הייתה פעילה מאוד ועסקה בפיתוח טכנולוגיות ודגמים חדשים של אופנועים וקטנועים למגוון של שימושים. לעיתים פיתוח הדגמים היה עצמאי לחלוטין ולעיתים חברה ליצרניות שונות ואימצה רכיבים שונים בחלק מהדגמים. כך למשל, בשנת 2009 ביצעה RIEJU עדכון מאסיבי למגוון דגמי האנדורו והסופרמוטו, כאשר מנועי האופנועים נלקחו מדגמי האנדורו המוצלחים של ימאהה WR250 ו-WR450.

בשנים האחרונות RIEJU התמקדה, בין היתר, בפיתוח פתרונות תחבורה עירוניים חדשים וכן בתחבורה ירוקה ותחבורת העתיד וכיום היצרנית מקטלוניה אחראית לייצור של למעלה מ-12,000 אופנועים בשנה המשווקים ב- 40 מדינות. לאורך השנים RIEJU התבלטה במיוחד בתכנון מתקדם ופורץ דרך ובקרת איכות קפדנית, לאבטחת איכות גבוהה של מוצריה.

שנת 1979 הייתה שנה חשובה מאוד בהיסטוריה של RIEJU, עת הציגה בתערוכת ברצלונה צמד דגמים המותאמים לשטח, בנפחים של 50 ו-74 סמ״ק בשם TT 505 MARATHON. הצלחתם של אופנועים אלה הובילה להתמחות וביסוס מעמדה של RIEJU כיצרנית אופנועי שטח.
בשנת 1985 קיבלה RIEJU את פרס ״צלחת הכסף״ עבור הצלחתה באליפות העולם למרוצי אנדורו שם סיימה במקום השני.

להמשך עיון בהיסטוריה המרתקת של ריאחו: https://www.rieju.es/en/history

Scroll to Top
גלילה למעלה